سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا گپ(GAP) خیلی سریع، طراحی لوگویِ جدیدش را کنار گذاشت؟

اصولا افراد شسته رفته، سازمان یافته و سنتگرا (عموماً نیمکره‌ی چپی‌ها) اغلب مربع یا مستطیل را به عنوان نماد و نشانه انتخاب می کنند، زیرا این شکل ها بازتابدهنده‌ی ایده‌های اصلی در زندگی آنان است که: شرایط را تغییر نده .

اما اگر می خواهید توجه ها را به سمت طراحی آرم و لوگو ی مورد نظر خود جلب کنید باید به هر طریقی از رکود و کسالت دوری کنید.

نگاهی به طراحی لوگو گپ :

نشان تجاری این زنجیره‌ی لباس فروشی برای مدتی طولانی یک مربع آبی بود که واژه ی سه حرفی GAP رویآن نوشته شده بود. جذابیت بصری چندانی نداشت و همین دلیلى شد که شرکت بخواهد نشان تجاری جدیدی داشته باشد.

طراحی لوگو گپ (قدیمی)

طراحی لوگو گپ (قدیمی)

اما نتیجه ی این تجدید نظر افتضاحی بیش نبود. طراح به جای کنار کشیدن از آن مربع بی روح آبی در طراحی لوگو، با استفاده از آن در پس حرف P ، آن هم بدون هیچ تناسبی، دوباره بر آن تأکید کرد.

این طراحی لوگوی جدید قرار بود نماد چه مفهومی در این دنیا باشد؟ شلوار جین ابی؟!

پس از پرده برداری از این نماد بی ربط، در اکتبر 2010، بازخوردهای منفی از سوی مشتریان به سمت این شرکت سرازیر شد.

در نهایت، طراحی لوگو تایپ قدیمی با همان ساختار قبل به سرعت به جای خود برگشت. گپ چه باید می کرد؟ از آن جا که مشتریان نمادهای تصویری را به کلام ترجمه می‌کنند، رویکردی که این برند می‌توانست پیش بگیرد این بود که کلام را به تصویر تبدیل کند.

 میدانید شعار طولانی مدت گپ چه بود؟ «به خلا، بیفتید.» چرا گپ سعی نکرد به جای تصویر کردن مربعی که آزادانه در فضا غوطه می‌خورد، ایده‌ی «افتادن» را به تصویر بکشد؟ شاید با استفاده از یک قیف نمادین یا چیزی شبیه به آن می‌توانست چنین کاری انجام دهد؛ به طریقی که ایده کلامی«افتادن» را در ذهن فرو کند.

برچسب ها: