سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی لوگوی چارچوب معماری سازمانی ایران توسط پیمان ناصرآبادی

 

طراحی لوگوی چارچوب معماری سازمانی ایران توسط پیمان ناصرآبادی

 

معماری سازمانی به نقشه ای از سازمان که حاوی اطلاعات افراد، فرآیندها و مکان ها و دیگر ویژگی ها و خصوصیات سازمان است نامیده می شود. که هدف آن هماهنگ سازی و هم سو سازی کلیه فرآیندهای و فعالیت های سازمان است در جهت نیل به اهداف استراتژیک سازمان.

با گذشت بیش از یک دهه از عمر معماری سازمانی در ایران، نبود یک چارچوب مشخص و مدون  در سطح ملی باعث گردیده چالش ها و موانعی در راه موفقیت طرح های معماری سازمان ایجاد گردد.

در همین راستا، در ششمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور در سال 92 وشصت و چهارمین جلسه شورای عالی لدلری در سال 93 ضرورت تدوین چارچوب ملی معماری سازمانی ایران با الگوبرداری از تجارب موفق جهانی در دستور قرار گرفت .

پس از نهایی شدن ساختار چارچوب معماری سازمانی ایران(ieaf.ir)، برای تبیین هر چه ساده تر این موضوع به سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه، در سازمان فناوری اطلاعات تصمیم گرفته شد که یک اینفوگرافیک جذاب و حرفه ای طراحی گردد.

طراحی لوگو چارچوب معماری سازمانی ایران

طراحی اینفوگرافیک چارچوب معماری سازمانی ایران در شرکت ایده پردازان پیمان طرح و با مدیریت هنری پیمان ناصرآبادی طراحی و تدوین گردید و همچنین برای تثبیت هویت بصری این چارچوب ملی،تصمیم گرفته شد که طراحی لوگوی چارچوب معماری سازمانی ایران نیز  با ساختاری یکپارچه با اینفوگرافیک ، بازهم توسط شرکت ایده پردازان طراحی گردد.

طراحی اینفوگرافیک چارچوب معماری سازمانی ایران

طراحی اینفوگرافیک چارچوب معماری سازمانی ایران

ساختار اصلی در طراحی لوگو چارچوب معماری سازمانی ایران  مسلما باید تداعی کننده اینفوگرافیک آن باشد ولی با ساختاری ساده و منظم.  همچنین نقشه ایران با ساختاری صفحه بیتی (هم مفهوم فضای انفورماتیک و هم بیان دقت در تبیین خصوصیات سازمان در معماری سازمانی ) در وسط شکل قرار گرفته و نوشته IEAF   در وسط آن تدعی کننده مفهوم چارچوب معماری سازمانی ایران است. رنگ طراحی لوگو در هویت بصری برند نیز سبز ایرانی (Persian Green) انتخاب شد که در جهان به عنوان رنگ سبزی که در سفالگری و طراحی فرشهای ایران است شناخته می شود.