سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشی برای متفاوت کردن برند، بکارگیری نمادِ حیوانات در طراحی لوگو

ما معمولاً صفات انسانی را به جانوران ربط می دهیم. به آدم‌های شجاع می گوییم که «قلب شیر» دارند، آدم‌های بزدل «جگر جوجه» دارند و انسان‌های طماع «خوک صفت» هستند. آن هایی که تنها تابع دیگران هستند، به «گوسفند» می مانند و ... بدلیل آشنایی ما با حیوانات و علاقه ای که به آنها داریم، نماد حیوانات می تواند ایده های بصری قدرتمندی در طراحی لوگو ی نام های تجاری پدید آورند.در ادامه به برخی از برندهای بزرگ، که از روش نماد حیوانات در طراحی لوگو برند  بهره برده اند اشاره خواهیم کرد:

طراحی لوگو به روش جگوار

به تصویری که جگوار ایجاد کرده، نگاه کنید؛ برند اتومبیلی که در سال 2011 در آمریکا، تنها 12276 دستگاه فروخته است. طراحی لوگو جگوار و نامش، به این برند قابلیتی می دهد که در خیابان، حتی از برندهای پرفروش تر بیشتر به چشم بیاید.

طراحی لوگو شرکت اتومبیل سازی جگوار
طراحی لوگو شرکت اتومبیل سازی جگوار

طراحی لوگو به روش دیزنی

میکی موسی برای نخستین بار در کارتون «قایق بخار ویلی» معرفی شد و از آن به بعد تقریبا در 120 کارتون از کارهای والتدیزنی دیده شد. منبعی اعلام کرده بود که تصویر میکی موسی بیشترین بازتولید را در طول تاریخ داشته و پس از آن، تصویر حضرت مسیح و الویس پریسلی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. آقای والت دیزنی زمانی گفته بود: «امیدوارم نکته ای را هیچ وقت فراموش نکنیم، این که همه چیز از یک موش شروع شد»

طراحی لوگو می کی موس دیزنی
روش نماد حیوانات در طراحی لوگو می کی موس دیزنی

طراحی لوگو به روش افلک

حالا به تغییر چشمگیر شرکت افلک می رسیم شرکتی که در طراحی لوگوی برند خود از یک اردک استفاده کرده. در سال 2000 تنها 12? از مخاطبان نام این شرکترا می شناختند، اما این روزها این رقم به 94? رسیده و فروش شرکت به شکل خارق العاده ای افزایش پیدا کرده است.

American Family Life Assurance Company  (AFLAC)، شرکت بیمه ی آمریکایی که بیمه ی عمر خانواده ارائه می کند و "اولین ارائه دهنده ی بیمه ی عمر در آمریکاست و در سال 1955 تاسیس شده است.

طراحی لوگوشرکت بیمه عمر افلک
طراحی لوگو و طراحی لوگو تایپ شرکت بیمه عمر افلک

طراحی لوگو به روش دیر اند کو

شرکت دیر اند کو، یک آهو را در طراحی لوگو خود بکار گرفت. این برند که متعلق به جان دیر بوده و پرفروش ترین برند تجهیزات کشاورزی دنیاست شعار  خود را دهه هاست که حفظ کرده: «هیچ چیزی مانند یک آهو نمیدود.»

طراحی لوگو شرکت محصولات کشاورزی جان دیر
نمونه طراحی لوگو شرکت محصولات کشاورزی -  جان دیر

طراحی لوگو به روش لینوکس

پنگوئن هم جانوری غیرعادی است و همین موجب می شود به عنوان ایده بصری، تأثیرگذار باشد. حتی اگر لینوکس تنها 5? بازار سیستم‌های عامل کامپیوترهای خانگی را از ان خود کرده باشد، نام این برند بسیار شناخته شده است. ایده کلامی لینوکس همان جایگاه منحصربه‌فردش به عنوان محبوبترین سیستم عامل «متن باز» است. لینوکس را با مایکروسافت مقایسه کنید. با این که مایکروسافت صاحب 90? سهم بازار است، چه تعدادی از مردم تصویری روشن از ایده بصری این برند در ذهن دارند؟ نماد مایکروسافت ممکن است جذاب و نماد عملکرد سیستم عامل باشد، اما منحصربه‌فرد و متمایز نیست، پس ماندگاری چندانی در ذهن مخاطب ندارد.

طراحی لوگو شرکت لینوکس
طراحی لوگو شرکت لینوکس

طراحی لوگو به روش توییتر

توییتر، با تمرکز بر پیامهای 140 کاراکتری خود که نامشان را توییت گذاشت، نامی برای برند خود انتخاب کرد که می شد آن را به تصویر کشید. این ایده ها با هم ترکیبی فوق العاده ساختند. توییتر این روزها بیش از 200 میلیون عضو دارد. این وبسایت از تصویر پرندگان مختلفی استفاده کرد، اما تصاویر به شیوه ای هوشیارانه ساده بودند و تنها یک رنگ در آنها به کار رفته بود. حالا شاید این ها زیباترین پرنده هایی نبودند که می شد در میان شاخ و برگها پیدا کرد و به عنوان طراحی لوگو برند تویتر از آن استفاده کرد، اما این نماد بصری ایده بسیار قدرتمندی شد.

طراحی لوگو شرکت توییتر
طراحی آرم شرکت توییتر

طراحی لوگو به روش لاکست

تمساح در طراحی لوگوی لاکوست، درباره ی این برند چه میگوید؟ هیچ، مگر این که این برند لاکوست است. تمساح در واقع تنها نوعی معمای تصویری است که یادآور یک واژه است . لاکوست  برند فرانسوی تولیدکننده ی پوشاک و کفش و عطر میباشد.

روش نماد حیوانات در طراحی لوگو شرکت لاکوست
روش نماد حیوانات در طراحی لوگو شرکت لاکوست